‘a Muntagna, composizione in lingua siciliana dedicata all’Etna di Caterina Cicardello
quadro di Terenzio Furnari
pubblico questa composizione di Caterina Cicardello senza traduzione per fare apprezzare la musicalità della lingua siciliana…
” ma cchi sunnu bummi?..”
“.ma quannu mai!.. chista è ‘Idda’, “
“si, idda, ‘a Muntagna!…Boom, boom, boom…”
Havi un misi ‘ca nni fà travagghiari…a Catania e provincia ..e ahu, macari a Missina arrivau!…non facemu autru ‘ca scupari ‘a cinniri ddà Muntagna…. ..quannu pari ‘cà finiu..accumincia n’autra vota!..
E non c’ha finiu cchiù ! … bummulìa .e sputa …(rimbomba e spruzza)
‘U bellu è, ca i sòi sputi nni cascunu tutti supra i tetti, supra i stradi, supra i terre cultivati, supra a testa…..
‘Ccà a Catania e ‘nta pruvincia, l’umbrellu non nni servi ppà pioggia, …nooo , ‘ccà nuatri lu usamu ppà cinniri ‘ca Idda n’ arrijala .(.ci regala)
“Comu? vi rijala?…ma cchi dici? …l’Etna v’ avissi a fari scantari e inveci vi fà i rigali?
“Certu! ma tu ‘u sai quanti opiri d’arti, castelli, palazzi, le stesse strade sunnu lastricati con la sua roccia..e quanti mastri artigiani ne ricavano sostentamento e quanti ne hanno fatto vera industria della pietra dell’Etna? E vuoi mettere le nostre viti dalle uve pregiate, i nostri vini, i nostri agrumi, le nostre coltivazioni che sono concimate con la sua terra?…Si quella che ‘lei’ sputa.. .ma lo sai quanti sacchetti di terra dda muntagna ci sunnu ‘nte pianti di lu me jardinu? E tuttu chistu idda lu fa ppi nuatri!..
Nuatri la rispettamu e idda n’ arrispetta!
Intantu, ‘ppì nuatri idda si chiama Muntagna, ma non ‘ppi mancarici di rispetto, ma picchì.. l’Etna… è di tuttu ‘u munnu, inveci a Muntagna è sulu a nostra e sulu a nuatri nni fa i rijali e nni pruteggi!…nuatri non nni scantamu ddà sò lava, ddè sò scossi…picchì tu ha sapiri , ‘ca nuatri ni scantamu quannu nun l’ha sintemu bummuliari e talìannila non la videmu vistuta ‘ccù la sò gonna a strisce rosse brillanti….. perchè quello è il fuoco da cui noi Catanesi e i siciliani traiamo linfa vitale….
Complimenti all’autrice, capace di scrivere a specchio rispetto alla sua personalità!
"Mi piace""Mi piace"
Bravissima l’autrice.
Vero tutto e sacrosanto.
Solo noi godiamo di questo spettacolo e noi catanesi ne siamo fieri.
"Mi piace""Mi piace"